tisdag 29 mars 2011

I-LOVE

när ett favoritprogram är på när man slår på tv'n. när det precis räcker till ett glas juice. när tunnelbanan kommer om 1 min. när man möter en vän och välkomnas med ett leende. när låten som får mig bli glad kommer på radion. när jag hittar tecken vart jag än ser mig runt. när en oplanerad dag blir den dagen jag vill se tillbaka på. när man vaknar av att solen lyser genom fönstret. när du ligger där och ser underbar ut i sömnen. när man kan se tillbaka och skratta. när man kan se framåt och le. när du får mig att tappa tålamodet. när du rättar mig. när jag känner mig lycklig. när jag kan se tillbaka och förstå att allt faktiskt blir bra till slut. när man sitter med ett glas i sin hand med solen i ögonen och har sina bästa vänner skrattandes vid sin sida. när sex on fire spelas ute. när jag hittar glass i frysen som jag glömt bort. när jag kan analysera utan att bli dömd. när man kan sjunga med i en låt. när jag köpt nya snygga klackar. när jag fått fräknar på nosen. när du nafsar mig i örat och kysser min hals.
när jag är den jag är och älskar det oavsatt allt.

Inga kommentarer: