tisdag 16 mars 2010

TRULY-MADLY-DEEPLY

Då känner man sig som en kvinna igen då, alltid lika skönt att vara hos Lisa.
Idag har jag läst ut Gynning boken, det gick snabbt. Hon har många kloka ord.
Jag tror alla tjejer kan relatera till henne på något sätt, någonstans i livet.
Hon och en tv-serie karaktär fick mig idag att tänka till.
Du måste älska dig själv för att kunna älska andra.
Men om man slutar älska sig själv då?
Vad händer med dom man älskat som man fortfarande har ett ansvar för?
Jag förstår inte hur en vuxen människa kan stå för så sjuka ord som spottas ut ur ens mun.
-"Jag måste tänka på mig själv nu". FUCK OFF!
Hur kan man ha sån dålig självrespekt och låta skiten gå så långt att man till slut inte har någon kvar? Hur kan man sedan låta en annan manipulera en och låta sig behandlas som en pjäs i ett spel?
Du kommer att förlora den här omgången, liksom så många förr och så många kommande gånger.
Det är tydligen inte vår tur nu. Den kanske redan har varit. Det kanske räckte, vem vet..
Jag tror iallafall att allt händer av en orsak. Jag tror på ödet.
Det är så mycket i mitt liv som inte skulle sett ut som det gör nu om det inte vore för den där lilla sekunden, den spontant ändrade planen..
EVERYTHING HAPPENS FOR A REASON

Inga kommentarer: